17 juni 2012

Aardbeien pannenkoekjes

Nadat een groot gedeelte van mijn aardbeienoogst vorig jaar door de slakken was opgegeten heb ik mijn plantjes verplaatst. Door een vriendin kwam ik op het idee om ze in hanging baskets (die ik aan de schutting bevestigde) te planten. De aardbeien blijven nu mooi schoon en zijn helemaal slakken vrij.

Vanmorgen heb ik American pancakes met verse aardbeien gemaakt. Deels uit eigen tuin, deels uit de supermarkt. Het recept voor de pannenkoekjes vind je onderaan.

Aardbeienplanten in de tuin
American pancakes met verse aardbeien
Zondags ontbijt

American pancakes met verse aardbeien

Benodigdheden voor ongeveer 8 pancakes:
- 150 g zelfrijzend bakmeel
- 200 ml karnemelk
- 50 g gesmolten boter
- 2 eetlepels suiker
- snufje zout
- 1 ei

Ter garnering:
- verse aardbeien
- witte basterdsuiker

Klop de karnemelk, boter, suiker, zout en het ei in een ruime kom los. Zeef het bakmeel boven de kom en vermeng alles tot een dik beslag. Verhit de koekenpan en schep er per pannenkoekje een flinke eetlepel beslag in. Draai de pancakes om als ze mooi goudbruin zijn. Serveer de pancakes met de verse aardbeien en wat basterdsuiker.

Eet smakelijk!

1 opmerking: